warsztat samochodowy

Oglądasz wersję archiwalną wątku "warsztat samochodowy" z forum pl.biznes



Krzysiek Chodor - 13 Mar 2006, 05:48
witam wszystkich.

slabo znajac temat, wlasnie kupilem warsztat samochodowy :)

macie jakies ciekawe sugestie w prowadzeniu / postrzeganiu / reklamowaniu
tego typu biznesu?

na dzien dobry nastawiam sie na mechanike, wulkanizacje i blacharstwo. mam
do dyspozycji 2 oddzielone stanowiska, prawdopodobnie na dniach podpisze
umowe na wymiany oleju z BP-CASTROL.

z reklamy bedzie wielki baner (8x2) i miliony ulotek i innych gadzetow dla
klientów.

mozecie cos podpowiedziec?

warsztat we Wrocławiu przy ul. Kosmonautów czyli glowna ulica wylotowa na
szczecin, zielona gore, legnice

pozdrawiam
Krzysiek Chodor

602.323.123




Marcin Sroczyk - 13 Mar 2006, 06:20

witam wszystkich.

slabo znajac temat, wlasnie kupilem warsztat samochodowy :)

macie jakies ciekawe sugestie w prowadzeniu / postrzeganiu / reklamowaniu
tego typu biznesu?

na dzien dobry nastawiam sie na mechanike, wulkanizacje i blacharstwo. mam
do dyspozycji 2 oddzielone stanowiska, prawdopodobnie na dniach podpisze
umowe na wymiany oleju z BP-CASTROL.

z reklamy bedzie wielki baner (8x2) i miliony ulotek i innych gadzetow dla
klientów.

mozecie cos podpowiedziec?

warsztat we Wrocławiu przy ul. Kosmonautów czyli glowna ulica wylotowa na
szczecin, zielona gore, legnice



Praktycznie codziennie jezdze tamtedy :)

Pomysl o programie lojalnosciowym, np przy wymianie oleju naklejaj swoje
nalepki z informacja o tanszej wymianie opon itp.

Sprawdz, czy jest wygodny wjazd no i dbaj o czystosc w obejsciu zeby
warsztat nie sprawial wrazenia 'garazowego' ;)
Z drogi uwage zwracaja flagi znanych marek - moze warto cos takiego
zamontowac. Wieczorem zapalaj jakis neon czy cos w tym rodzaju, wazne zeby
nie oslepialo tylko wyraznie dawalo znac ze tu mozna zrobic dobrze
samochodowi ;)

Pozdrawiam i zycze powodzenia :)



Krzysiek Chodor - 13 Mar 2006, 06:37
oswietlenie bedzie lada dzien, bedzie tez nowa elewacja i wyposazenie
srodka.

ze znanych marek bedzie umowa z BP - CASTROL wiec banery tez beda.

lada dzien wjedzie zwirek wiec zrobi sie czysto, a byc moze lada dzien jak
zrobi sie cieplo bedzie non stop grill dla klientów :)

Krzysiek


| witam wszystkich.

| slabo znajac temat, wlasnie kupilem warsztat samochodowy :)

| macie jakies ciekawe sugestie w prowadzeniu / postrzeganiu / reklamowaniu
| tego typu biznesu?

| na dzien dobry nastawiam sie na mechanike, wulkanizacje i blacharstwo.
| mam
| do dyspozycji 2 oddzielone stanowiska, prawdopodobnie na dniach podpisze
| umowe na wymiany oleju z BP-CASTROL.

| z reklamy bedzie wielki baner (8x2) i miliony ulotek i innych gadzetow
| dla
| klientów.

| mozecie cos podpowiedziec?

| warsztat we Wrocławiu przy ul. Kosmonautów czyli glowna ulica wylotowa na
| szczecin, zielona gore, legnice

Praktycznie codziennie jezdze tamtedy :)

Pomysl o programie lojalnosciowym, np przy wymianie oleju naklejaj swoje
nalepki z informacja o tanszej wymianie opon itp.

Sprawdz, czy jest wygodny wjazd no i dbaj o czystosc w obejsciu zeby
warsztat nie sprawial wrazenia 'garazowego' ;)
Z drogi uwage zwracaja flagi znanych marek - moze warto cos takiego
zamontowac. Wieczorem zapalaj jakis neon czy cos w tym rodzaju, wazne zeby
nie oslepialo tylko wyraznie dawalo znac ze tu mozna zrobic dobrze
samochodowi ;)

Pozdrawiam i zycze powodzenia :)




|<onrad - 13 Mar 2006, 06:51

mozecie cos podpowiedziec?



Uczciwosc! Duszę bym oddal warsztatowi, po wyjsciu z ktorego nie czulbym
sie naciety/oszukany.
Tymczasem co chwila albo mam wrazenie oszukania, albo sie przekonuje ze
faktycznie mnie oszukano*. Taki warsztat tylko traci - ja juz nie wroce,
ale zeby sie zemscic z uporem fanatyka wszem i wobec glosze jakie to
nieorzecznosci mnie tam spotkaly.

Postaraj sie by klient mogl przez caly czas ogladac naprawiany samochod,
a pracownicy byli przyjaznie nastawieni do niego. Bo jesli juz mnie
wpuszcza do warsztatu, to majster traktuje mnie jak intruza, ktory sie
nic nie zna wiec niech lepiej stoi w koncie i sie nie wtraca.
O takim warsztacie chetnie bym powiedzial dalej znajomym.

__
*) - naprawiam hamulec reczny, place jak za zboze a hamulec dalej nie
dziala. Glupi majster na reklamacje odpowiada ze za wczesnie do
zaciagnalem, bo musi sie ulozyc
- naprawa przelacznika zespolonego swiatel w Fordzie to 10 min roboty,
trzeba miec tylko do tego klucze i nie bac sie potem tego zlozyc
(potrzeba doswiadczenia, ktorego nie mam). W warsztacie dowiaduje sie,
ze tylko moga wymienic bo tego sie nie naprawia (400zl). Na szczescie w
nastepnym warsztacie naprawiaja mi za 20zl (sic). I teraz juz jezdze
tylko do tego drugiego
- przy wymianie alarmu w samochodzie place dodatkow za wymiane
okablowania. Gdy psuje sie okablowanie, jade zareklamowac. Dowiaduje sie
od majstra, ze musze placic, bo to nie podpada pod reklamacje, bo kable
na pewno nie oni kladli (zostalo stare okablowanie, a zaplacilem za
wymiane).
Oto bialostockie warsztaty

}






Samotnik - 13 Mar 2006, 07:12


| mozecie cos podpowiedziec?

Uczciwosc! Duszę bym oddal warsztatowi, po wyjsciu z ktorego nie czulbym
sie naciety/oszukany.



I to, żeby bylo jakoś miło i kulturalnie. To znaczy żeby do części
'biurowej' nie przepychać się przez zwały szmat, wymontowanych,
kapiących od smaru części, żeby było krzesło gdzie mogę usiąść
czekając na fakturę i żebym z tego krzesła nie musiał najpierw
zdjąć zużytych klocków hamulcowych. I żeby faktura nie była
ubrudzona smarem zanim ją dostanę do ręki (warto chociaż
prowizorycznie umyć ręce siadając do komputera :)

Takie numery nie przeszkadzają mi u zaufanego garażowego mechanika.
Ale to dlatego że rekompensuje to innymi zaletami. Twój zakład raczej
nie będzie miał charakteru "pana Kazia u którego od ośmiu lat
naprawiam auto", przynajmniej nie od razu, więc raczej takich rzeczy
unikaj.

Jak masz miejsce, to jakaś kanapa i stolik z gazetami, żeby klient
przy mniejszej naprawie miał co ze sobą zrobić.

Klientowi zawsze pokazuj część którą masz mu zamontować, wraz z
opakowaniem, i zawsze pokazuj wymontowane zużyte. Nie nacinaj na
niepotrzebne naprawy - wbrew pozorom zarobisz więcej jak będziesz
uczciwie diagnozował. Nawet dyletanci motoryzacyjni mają znajomych,
którzy im uświadomią że do wymiany klocków nie trzeba wymieniać
zacisku. :) Nie zabraniaj klientowi patrzenia na ręce mechanikom.
Oczywiście pewnie są tacy klienci, którzy będą przeszkadzać w robocie
i coś trzeba będzie im powiedzieć do rozumu, ale większości wystarczy
świadomość, że nikt nie zabrania im popatrzenia co robi mechanik.

Korzystaj z telefonu. Jeśli się okazuje, że trzeba zrobić coś więcej
lub coś innego niż wydawało się na początku, to zawsze zadzwoń. Nic
bardziej nie wk*wia niż to, że jak przyjeżdżasz po auto po wymianie
jakiejś dupereli, to okazuje się, że Ci zmienili jeszcze
silentbloki i łożysko, razem 869 zł netto :)

Dbaj o to, żeby mechanicy na ewentualnych jazdach testowych jeździli
normalnie. Żadnego ruszania z piskami i zawracania na ręcznym. Jak to
klient zobaczy, to w 99% nie wróci. Jeśli trzeba przejechać więcej niż
kilkaset metrów, to zapytaj o zgodę - nie ma nic gorszego niż odebrać
auto z 50km więcej na liczniku, kiedy warsztat się zarzeka że nigdzie
przecież nie jeździli ;)

Niech z klientami rozmawia ktoś, kto ma język w gębie. Mechaników od
czarnej roboty raczej izoluj od klientów. :) Fatalne jest to wrażenie,
kiedy ktoś ma Ci pół auta rozkręcić, a nie potrafi sklecić po polsku
zdania podrzędnie złożonego. :) Tak może "pan Kazio", ale kiepsko to
się prezentuje w większym warsztacie.



gravide - 13 Mar 2006, 07:38

I to, żeby bylo jakoś miło i kulturalnie. To
Klientowi zawsze pokazuj część którą masz mu zamontować, wraz z
opakowaniem, i zawsze pokazuj wymontowane zużyte. Nie nacinaj na
niepotrzebne naprawy - wbrew pozorom zarobisz więcej jak będziesz
uczciwie diagnozował.



Absolutnie nie próbuj zarabiać dodatkowo na montowanej
części [podzespole]. Droższa niż w sklepie budzi zawsze
moje zdziwienie i niechęć na przyszłość.

Diagnozuj od ręki i od ręki podawaj przybliżoną wycenę
naprawy. Klient który przy pierwszym kontakcie dowie się
ile ma zapłacić, będzie się lepiej czuł.

Zainwestuj w automat z wodą/kawą/herbatą.

usiąść i poczekać.
Zainwestuj w kulturalnych i fachowych pracowników.
Dbaj o to by prali ciuchy. Naprawdę nie trzeba być wysmarowanym
od góry do dołu by robić wrażenie solidnego...
grav



JAPO - 13 Mar 2006, 08:34

Uczciwosc! Duszę bym oddal warsztatowi, po wyjsciu z ktorego nie czulbym
sie naciety/oszukany.



to jest tzw WKW ;)

Klientowi zawsze pokazuj część którą masz mu zamontować, wraz z
opakowaniem, i zawsze pokazuj wymontowane zużyte.



dokladnie tak - widze wtedy ze cos bylo rzeczywiscie zuzyte/zepsute oraz
chcialbym tez miec czasem wybor w wsadzanych czesciach - to bylaby przewaga
nad serwisami firmowymi ktore musza wetknac oryginal za kupe kasy coc nie
zawsze jest to tak istotne

a w ramach poiprawienia komfortu:
-kanapa, woda, kawa i herbata z automata za darmo (ileż to kosztuje)
-z kanapy widok przez wielkie przeszklenie na twoje auto - nie
pzreszkadzasz, w sumie malo widzisz, ale
-mechanicy nie ze smaru, ale i tak zanim wejdą do auta to sobie wymoszczą
worem  siedzisko
-rozmawiasz z kolesiem kulturalnym i gadajacym po ludzku (czesto slysze
ordynarny belkot)
dzięki rtym ostatnim rzeczom bylbym zadowolony nawet gdyby naprawa miala
kosztowac 550 zamiast 500 u pana kazia



marco - 13 Mar 2006, 10:15

macie jakies ciekawe sugestie w prowadzeniu / postrzeganiu / reklamowaniu
tego typu biznesu?



Przede wszystkim solidnosc! Jestem z Wroclawia i jeszcze nie zdazylo mi sie
2 razy odwiedzic tez sam warsztat. Albo cos naprawia polowicznie, albo cos
przy okazji zepsuja. Konkurencje masz wiec slaba. Powodzenia!



xxxxx - 13 Mar 2006, 13:01

oswietlenie bedzie lada dzien, bedzie tez nowa elewacja i wyposazenie
srodka.

ze znanych marek bedzie umowa z BP - CASTROL wiec banery tez beda.

lada dzien wjedzie zwirek wiec zrobi sie czysto, a byc moze lada dzien jak
zrobi sie cieplo bedzie non stop grill dla klientów :)



 i zimne piwko ...


Samochód z kratką od 01.01.2004
Jaki samochod trzbea miec by zrobic pelne odliczenia VAT?
Gdzie leasing samochodu osobowego (ciezarowego) na wiecej niz 4 lata (uzywany)
  • connectionproxy rozlacza
  • seweryn zenon sierpinski
  • uzywany 400 zl
  • jaya bhaduri
  • tapety 3D
  • Baza tematów z grup dyskusyjnych ## Start